29/5/08

FUTUR O PRESENT DE L'EDUCACIÓ?

De vegades, som una mica esquerps a qualsevol innovació tecnològica que ens presenten. El que és veritablement cert és que, malgrat tots tinguem clar que l'educació és un fet vital per l'educació dels nostres fills, s'està esdevenint un fort canvi en quines són les metodologies que s'empren a l'hora d'enriquir els nostres fills.
Els llibres estan bé, les fitxes, també, la pissarra i el guix porten centenars d'anys funcionant... però la immediatesa del fet eduactiu, del canvi tecnològic, social... ens porten a ampliar i diversificar els mètodes i els materials perquè els nostres fills assoleixin nous continguts d'una manera enriquidora i alhora vinculada amb les necessitats tecnològiques que ens estem trobant avui en dia i que són, tant sols, l'inici del període tecnològic en què els hem condicionat a viure.
Tot el seu entorn està envoltat de tecnologia: des del microones amb què escalfen la llet al matí, l'ascensor pel que baixen, els accessoris que porta el cotxe dels seus pares, i els regals que els fem pel seu sant, aniversari o d'altres dates assenyalades (ipods, mp3, consoles de joc supersòniques...).
No us sembla que comença a arribar l'hora que invertim en recursos de centre que veritablement esdevinguin una eina significativa pel seu coneixement i aprenentatge?
El que és cert, que qualsevol fet que visquem des de petits i de manera repetitiva, l'acabem integrant en nosaltres com un fet convencional, comú, rutinari... dieu-n'hi com vulgueu! L'acaben integrant d'una manera natural en la seva vida diària.
És cert que el ceip Malagrida durant uns quants anys ha estat "pioner" a nivell de Garrotxa, i fins i tot a nivell de la província de Girona, pel que fa al desenvolupament de les eines informàtiques. Deixarem que se'ns escapi el tren?

Doneu-hi un cop d'ull!!!